سلام مووی

تحلیل و معرفی برترین فیلم و سریال های روز جهان در سلام مووی | دانلود رایگان جدید ترین فیلم ها و سریال های روز با زیرنویس فارسی و لینک مستقیم، دانلودانیمیشن و کارتون و دانلود فیلم های با کیفیت بالا

سلام مووی

تحلیل و معرفی برترین فیلم و سریال های روز جهان در سلام مووی | دانلود رایگان جدید ترین فیلم ها و سریال های روز با زیرنویس فارسی و لینک مستقیم، دانلودانیمیشن و کارتون و دانلود فیلم های با کیفیت بالا

بهترین فیلم های ترسناک پیش رو

فیلم‌های ترسناک به مدت چندین دهه تعداد تماشاگران خاصی را به همراه داشته‌اند، اما هم اکنون در، دوره مهمی از این دسته فیلم‌ها به سر می‌بریم. این ژانر دیگر بصورت مستقل فعالیت نمی‌کند بلکه، بخش عظیمی از جریان اصلی سینمای دنیا را به خود اختصاص داده است.

سال گذشته اقتباس هایی براساس کتاب های استیون کینگ (سلطان ادبیات وحشت) همچون “It:Chapter 2” و “Pet Sematary” به احیا این ژانر کمک کردند. اگرچه “Doctor Sleep” انتظارات فروش را برآورده نکرد اما به هر حال نمایشی ارزشمند از رمان کینگ بود. همچنین دنباله‌های جدیدی از فرانچایز‌های “Conjuring” و “Happy Death” و “Child’s Play”  منتشر شد. در ادامه شاید بتوان ادعا کرد فیلم‌های “The Lighthouse”،”Us” “Midsommar” آینده این ژانر را دستخوش تغییراتی کردند.

امسال ویروس کرونا باعث ایجاد اختلال های زیادی در هالیوود شده است، و روزبه‌روز با به تعلیق افتادن فیلم‌های مختلف روبرو می‌شویم. با این وجود هیچ کمبود وحشتی در روز های آتی احساس نمی‌شود زیرا پروژه های زیادی از این قبیل در دست تولید قرار دارند. به همین خاطر نگاهی می‌کنیم به فیلم های ترسناکی که در آینده منتشر می‌شوند.

 

Antebellum
تاریخ انتشار: نامشخص
این اولین تجربه جانل مونای در دنیای سینمای وحشت است. فیلمی به نویسندگی و کارگردانی جرارد بوش و کریستفور رنز که بیشتر در زمینه ساخت موزیک ویدیو شناخته شده‌اند. از اولین تریلر فیلم اطلاعات زیادی به دست نمی‌آید اما بنظر می‌آید با فیلمی مرموز و دلهره آور روبرو هستیم.
 
A Quiet Place: Part II
تاریخ انتشار: نامعلوم
پس از “A Quiet Place” جان کرازینسکی به همگان ثابت کرد که نه تنها در بازیگری بلکه در کارگردانی نیز استعداد دارد، تجربه ای پرتنش و وحشتناک که بیش از 340 میلیون دلار در سراسرجهان به دست آورد. کرازیسنکی مجددا کارگردانی این دنباله را با هنرنمایی امیلی بلانت، کیلین مورفی و جیمون هونسو در تیم بازیگران، هدایت خواهد کرد.جان پیش از این درباره قسمت بعدی اظهار داشت : “A Quiet Place:Part 2” تنها یک شخصیت برای بازسازی یا گروهی از شخصیت ها یا یک داستان نیست. این فیلم در واقع دنیایی است که یک تجربه کاملاً متفاوت و بسیار منحصر به فرد را برای تماشاگران به ارمغان می‌آورد.
 
The Conjuring: The Devil Made Me Do It
تاریخ انتشار: نامعلوم
مجموعه “Conjuring” از موفق‌ترین فرانچایزهای ترسناکی است که تاکنون ساخته‌شده است. جدیدترین قسمت از این مجموعه امسال منتشر می‌شود. همانطور که از عنوان فیلم مشخص است، پاتریک ویلسون و ورا فارمیگا به عنوان کارشناسان ماوراء الطبیعه برای حل موردی غیرمعمول از تسخیر شیطانی بازمی‌گردند. ویلسون اظهار داشته است که این فیلم نسبت به قسمت های قبلی “احساس بسیار متفاوتی” خواهد داشت.
 
Candyman
تاریخ انتشار: نامعلوم
اخیرا جردن پیل کارگردان فیلم‌های “Get Out” و “Us” خود را مشغول تهیه و نویسندگی نسخه تازه‌ای از فرانچایز ترسناک و کلاسیک”Candyman” کرده است. این نسخه همانند قسمت‌های قبلی از کتب کلایو بارکر اقتباس شده است و طبق اولین تریلر، می‌توانیم شاهد بازگشت تونی تاد برای نقش اصلی باشیم.
 
Halloween Kills
تاریخ انتشار: نامعلوم
موفقیت بزرگ ریبوت “Halloween” ثابت کرد که هنوز سبک اسلشر طرفداران خود را دارد. دیوید گوردون گرین برای دو قسمت دیگر برنامه‌ریزی کرده است که قسمت اول در ماه اکتبر به نمایش در می‌آید. جیمی لی کرتیس ، ستاره اصلی ، باری دیگر به مبارزه با دشمن خود مایک مایرز در خیابان های هادونفیلد می‌رود.قسمت سوم این فرانچایز ، قرار است در سال 2021 اکران شود.
 
The Witches
تاریخ انتشار: نامعلوم
در سال 1990 اقتباسی فراموش نشدنی از کتاب رولد دال، با هنرمندی آنجلیکا هیوستون اکران شد. ریبوت جدید این اثر با بازیگری آن هاتاوی ، اکتاویا اسپنسر، استنلی توچی و کارگردانی رابرت زمکیس که اکثر طرفداران سینما او را با “Back To The Future”و”Forrest Gump”به یاد می‌آورند قرار است در ماه اکتبر به‌ روی پرده برود. فیلم احتمالا یک اثر ترسناک برای بچه‌ها خواهد بود تا واقعا یک فیلم ترسناک.
 
PG: Psycho Goreman
تاریخ انتشار: نامعلوم
داستان دو کودک که با موجودی به نام “PG” دوست می‌شوند.خالق این فیلم درباره جرقه ی اولیه این ایده می‌گوید: “من به عنوان کودک شیفته رابطه بین جان کانر و تی-800 بودم.این تصور که یک بچه می‌تواند با شخصیتی شروردوست شود،بسیار هیجان‌انگیز است.بارها درباره ,وقت‌ گذرانی با کاراکترهای منفی از جمله “Skeletor”،”Megatron”، “Cobra Commander” خیال‌بافی کرده‌ام.”باید گفت این اثر ادای احترامی به فیلم های کودکانه دهه 80 میلادی “Explorers”و”The Goonies” خواهد بود.
 
Peninsula
تاریخ انتشار: نامعلوم
” Train To Busan” یکی از بزرگترین فیلم‌هایی است که تا کنون در کره جنوبی ساخته شده است و دنباله بعدی آن باری دیگر با کارگردانی “Yeon Sang-ho” اواخر امسال اکران می‌شود.داستان این فیلم 4 سال بعد از اتفاقات قسمت اول روایت می‌شود ، زمانی که زامبی ها بر جهان غلبه کرده‌اند. برخلاف فیلم قبلی که اکثر دقایق آن در قطار جریان پیدا می‌کرد، این بار داستان در مقیاس وسیع‌تری اتفاق می‌افتد. فیلم هم‌اکنون در کره جنوبی اکران محدود شده ولی تا زمان عرضه جهانی‌اش باید صبر کرد.
 
Paranormal Activity 7
تاریخ انتشار: نامعلوم
“Blumhouse” یکی از موفق‌ترین کمپانی‌ها در زمینه فیلم‌های ترسناک مدرن است و این “Paranormal Activity 2007” بود که استارت فیلم‌هایی با بودجه کم اما بسیار سود آور را برای این کمپانی زد. قسمت ششم این فرانچایز در سال 2015 اکران شد. به تازگی تهیه کننده این مجموعه، جیسون بلوم تایید کرد که قسمت هفتمی نیز کار است. بلوم همچنان اظهار داشت ،کریستوفر لاندون  که نویسندگی چهار قسمت از این مجموعه را بر عهده داشته است، مجددا برای نوشتن فیلم نامه باز می‌گردد.
 
Last Night in Soho
تاریخ انتشار: نامعلوم
سال 2004 کمدی کلاسیک “Shaun Of The Dead” با چاشنی زامبی ، طرفداران خود را در دنیا سینما پیدا کرد.کارگردان این فیلم ادگار رایت تصمیم دارد تا باری دیگر نمایشی ترسناک و همچنین خنده دار را به سینما بیاورد. این یک فیلم دلهره‌آور روانشناختی مبتنی بر دهه 60 در لندن است که طبق گزارش‌ها، از کلاسیک های انگلیسی مانند “Don’t Look Now”و”Peeping Tom” الگوبرداری شده است. کمدی ترسناک “Last Night in Soho” ستارگانی همچون توماسین مک کنزی ، آنیا تیلورجوی و مت اسمیت را به همراه دارد.
 
Spiral: From the Book of Saw
تاریخ انتشار: نامعلوم
نوبتی هم باشد، نوبت به مجموعه پرطرفدار “اره” می‌رسد. خبر نویسندگی و بازیگری، کمدین شناخته‌ شده کریس راک در فیلم بعدی اره تعجب همگان را برانگیخت اما بنظر می‌رسد او از هواداران بزرگ این ژانر است و با موفقیت توانسته است ایده جدیدی را در دست تهیه کنندگان ” Lionsgate” قراردهد. همچنان دو چهره آشنا، هانا اندرسون و الیسون لوثر نیز برای این پروژه بازمی‌گردند.کارگردانی این فیلم نیز بدست دارن لین بوسمن است که پیش از این تجربه هدایت قسمت‌های 2 و 3 و 4 از این فرانچایز را در کارنامه خود دارد.
 
The Forever Purge
تاریخ انتشار: نامشخص
تنها در مدت 7 سال، مجموعه “Purge” چهار فیلم و دو فصل از یک اسپین اف تلویزیونی را تولید کرده است و بنظرمی‌آید که قسمت پنجمی نیز در راه است. جیمز دموناکو پیش از این اظهار داشت که “The First Purge” آخرین دنباله این فرانچایز خواهد بود اما با توجه به موفقیتی که پیش نمایش آن به همراه داشت، تصور آنکه تهیه‌کنندگان “Blumhouse” دست از ادامه دادن این مجموعه بردارند بسیار دشوار است!
 
The New Mutants
تاریخ انتشار: نامشخص
نخستین بار قرار بود در سال 2018 “The New Mutants” به سینماها بیاید، اما به دلیل مشکلات پشت پرده، به طور مداوم با تاخیر روبرو شد، این تاخیر های بی وقفه موجب بدنامی این اثر شدند. این فیلم اکنون متعلق به دیزنی است و به دنبال شکست تجاری “Dark Phoenix” از این مجموعه، گمانه زنی‌هایی مبنی بر اینکه ، استودیو ممکن است آن‌را به راحتی منتشر کند و یا اصلا این کار را انجام ندهد، به وجود امده است.احتمالا به زودی خبرهای جدیدی از این مجموعه منتشر می‌شود و باید دید سرنوشت نهایی آخرین فیلم ایکس منی کمپانی فاکس چه خواهد بود.
 
Antlers
تاریخ انتشار: نامشخص
فیلم بعدی گیلرمو دل تورو به عنوان کارگردان تا سال 2021 منتشر نمی‌شود، اما نام او به عنوان تهیه‌کننده همچنان در پروژه های بسیاری دیده می‌شود. داستان درباره موجودی مخوف است که در جنگل زندگی می‌کند و برای افراد محلی آن منطقه تهدید خطرناکی محسوب می‌شود. این فیلم قرار است توسط اسکات کوپر کارگردانی و نویسندگی شود، اما هنوز اطلاعاتی درباره تاریخ اکران آن منتشر نشده است.
 
Malignant
تاریخ انتشار: نامشخص
جیمز وان یکی از موفق ترین کارگردان‌های حال حاضر است. شاید بتوان ادعا کرد دو فیلم”Fast 7″ ،”Aquaman” پر بازدید ترین فیلم‌های جیمز گان بوده است ، اما تبحر او در ژانر وحشت نهفته است. وان در ساخت مجموعه‌های پرطرفدار”Saw” ،”Insidious” و”Conjuring” دست داشت و بازخورد بسیار خوبی از آنها دریافت کرد. این بار جیمز با داستانی جدید به این ژانر بازمی‌گردد، هنوز اطلاعات بیشتری از داستان این اثر منتشر نشده است اما مطمئنا از گزینه های برجسته‌ای است که باید چشم انتظار آن‌ها باشیم.
 
Army of the Dead
تاریخ انتشار: نامشخص
زک اسنایدر پس از بازسازی “Dawn of the Dead” بار دیگر با فیلمی زامبی محور به این ژانر بازمی‌گردد! اولین بار در سال 2008 از این پروژه پرده‌برداری شد اما پس از تاخیری طولانی، امسال نتفلیکس آن را انتخاب کرد. اسنایدر این فیلم را با عنوان “سرقت در لاس وگاسی آلوده به زامبی” توصیف می‌کند. ناگفته نماند که دیو باتیستا سرپرستی بازیگران را برعهده دارد.
 
Run Sweetheart Run
تاریخ انتشار: نامشخص
پروژه ای دیگر از “Blumhouse Productions” که بسیار پرتنش و سرگرم کننده بنظر می‌رسد. خلاصه داستان درباره مادر مجردی روایت می‌شود که توسط خواستگاری روانی در لس آنجلس تعقیب می‌شود. این فیلم قرار بود در ماه می به سینماها بیاید اما هم اکنون انتظار می‌رود اواخر امسال با انتشار نسخه “Prime Video” توجه همگان را به خود جلب کند.
 
St Maud
تاریخ انتشار: نامشخص
سال گذشته رز گلس با فیلم ترسناک”Saint Maud”، جنجال بسیاری برپا کرد. اثر جدید این کارگردان درباره پرستاری است که تحت تاثیر یکی از بیماران درحال مرگ خود قرار می‌گیرد و کم کم به این نتیجه می‌رسد که شاید روح او تسخیر شده باشد. گزارش شده است که این فیلم مخاطب را از نظر روانی و فیزیکی تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 
Run
تاریخ انتشار: نامشخص
آنیش چاگانتی با فیلم “Searching” در سال 2018 یکی از خلاقانه‌ترین و هیجان انگیزترین فیلم های چند سال اخیر را رقم زد، که انتظارات را برای اثر بعدی‌اش بسیار بالا برد. “Run” فیلم جدید او درباره نوجوانی معلول است که احساس میکند مادرش رازهای مخوفی را از او پنهان می‌کند. این فیلم با هنرنمایی سارا پالسون در نقش مادر و کیرا آلن تازه کار در نقش دختر به نمایش درمی‌اید.
 
I’m Thinking of Ending Things
تاریخ انتشار:نامشخص
از جذاب‌ترین اتفاقات آینده، ورود چارلی کافمن به عرصهفیلم‌های ترسناک است. کافمن با فیلم‌های” Being John Malkovich”و “Eternal Sunshine of the Spotless Mind” خودش را به یکی از خلاق‌ترین فیلمنامه‌نویسان سینما تبدیل کرد اما اینبار او نه تنها وظیفه نویسندگی را برعهده دارد بلکه کارگردانی این اثر نیز به دست اوست.
 
 Scream 5
تاریخ انتشار:نامشخص

“Scream” یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ترسناک دهه 1990 بود و می‌توان گفت تاثیر بسزایی بر این ژانر داشته است، که به دنبال آن سه قسمت جدید و یک سریال تلویزیونی تولید شد.متیو برتینلی اولپین و تایلر ژیلت که پیش از این  تجربه همکاری در فیلم کمدی تاریک”Ready Or Not” را با یکدیگر داشته اند، مجددا این فیلم را کارگردانی می‌کنند. هنوز مشخص نیست که قسمت جدید “Scream” دنباله‌ای جدید یا ریبوتی کامل از این فرانچایز شناخته شده است اما برخی بازیگران گذشته سری کلاسیک قرار است دوباره در این فیلم نقش آفرینی کنند و گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد شاهد یک دنباله هستیم تا ریبوت.
 
Final Destination 6
تاریخ انتشار: نامشخص
احتمالا با سری “Final Destination” از قبل آشنا بودید. هم اکنون نه سال از آخرین دنباله این مجموعه می‌گذرد و خبرهای اخیر حاکی از توسعه قسمتی جدید از این سری هستند.ناگفته نماند جفری ردیک، خالق این سری مرگ آلود نیز برای نسخه جدید حضور دارد.
 
Don’t Breathe 2
تاریخ انتشار: نامشخص
به ندرت در هالیوود پیش می‌اید که پس از موفقیتی سودآور دست از ساخت دنباله بردارند.”Don’t Breathe” یکی از سودآورترین فیلم‌های از این قبیل در سال 2016 بود. این نمایش 10 میلیون دلاری، فروش 157 میلیون دلاری را درگیشه به همراه داشت. این بار رودو سایاجویز که نویسندگی قسمت اول را بر عهده داشت، پروژه را هدایت می‌کند و همچنین استیون لانگ در نقش پیرمرد کور بازمی‌گردد. فیلمبرداری قرار بود این ماه آغاز شود اما با شیوع ویروس کرونا، ساخت این دنباله به تعویق افتاده است اما لغو نشده است.
 

نوسفراتو – Nosferatu – اعلام خواهد شد
بازسازی یک اثر کلاسیک مانند “نوسفراتو” (۱۹۲۲) دشوار است. این فیلم حتی پس از گذشت ۹۶ سال از زمان اکران هنوز هم ترسناک است. زیرا آمیزه موفقی از اکسپرسیونیست آلمان و هنر فیلمسازی است. کارگردان این فیلم، اف.دبلیو.مونائو، به طور غیرمستقیم از داستان دراکولا استفاده کرد که پس از اکران فیلم به مشکلات قانونی منجر شد. در سال ۱۹۷۹ ورنر هرزوگ کمی هنر اروپایی به آن افزود و آن را “نوسفراتوی خون آشام” نامید. اکنون وقت آن رسیده تا دیوید لی نسخه هالیوودی آن را بسازد. قرار است در این نسخه سارا کارتر حضور یابد.

 

گرملینز سه – Gremlins ۳ – اعلام خواهد شد
سومین نسخه “گرملینز” از برادران وارنر، که در حال حاضر درباره آن چیز زیادی نمی دانیم و گفته می شود که کریس کلمبس فیلمساز آن فیلمنامه بسیار پیچیده ای خلق کرده است. اگر سری های پیشین را دیده باشید، می دانید داستان درباره پسری است که قوانین سه گانه حیوان خانگی اش را شکسته و هیولایی به وجود آورده که شهر کوچکش را به خطر می اندازد. هنوز نمی دانیم داستان سری جدید مشابه است یا متفاوت.

 

سکوت – The Silence – ۲۰۱۹
در نگاه اول یک درام درباره بقا به نظر می رسد. موجودات عجیبی پا به جهان گذاشته اند که از طریق سیستم زیرزمینی و صداهایی که می شنوند به طعمه های خود حمله می کنند. یک خانواده به پناهگاه دوردستی سفر می کنند. پسر نوجوان شان، الی، با حواس قوی خود راهنمای آن هاست و به خانواده کمک می کند تا در درختان پناه گرفته و از شر این موجود مرگبار ایمن باشند.

 

احضار سه – Conjuring ۳ – ۲۰۱۹
یکی از محبوب ترین فیلم های این فهرست که به دلیل موفقیت سری های قبلی، انتظارات از این فیلم افزایش یافته است. سری اول درباره خانواده پرون است که پس از یافتن یک خانه قدیمی و ارزان به سرعت به آنجا نقل مکان می کنند. به تدریج سگ شان کشته شده و یک روح می بینند. سپس لورن و اد وارن را دعوت می کنند که احضارگر هستند و خاطرات خود را دارند. امیدواریم این فیلم داستان آن ها را ادامه داده و شاهد یک فیلم زیبا باشیم.

 

ماما دو – Mama ۲ – اعلام خواهد شد
آیا ماما را یادتان است؟ یک فیلم ترسناک ماورایی سال ۲۰۱۳ به کارگردانی اندی موشیاتی و براساس داستان کوتاه آرژانتینی به همین نام، که مگان کارپنتیر و ایزابل نلسی نقش دو خواهر کوچک را بازی می کنند که در یک کلبه جنگی رها شده و یک موجود عجیب که ماما می نامندش، از آن ها مراقبت می کنند. سپس به خانه دیگری برده می شوند (در اینجا با بازی جسیکا چستین و نیکولاج کاستر-والدو) تا عمویشان از آن ها مراقبت کند. این فیلم که با بودجه ۱۵ میلیون دلاری ساخته شد در گیشه های آمریکا ۱۴۷ میلیون دلار فروش داشت. در ژانویه ۲۰۱۶، یونیورسال اعلام کرد که دنیس ویدمیر و کوین کولش فیلمنامه را بازنویسی کرده و کارگردانی می کنند اما چستین در این فیلم حضور ندارد.

 

موجود: فصل دو – IT: Chapter ۲ – ۲۰۱۹
نسخه دیگر فیلم “موجود” محصول سال ۲۰۱۷ که یک دلقک تماشاگران را می ترساند. آیا بادکنک های قرمز را یادتان است؟ نسخه بعدی ۲۷ سال پس از داستان اولیه را نشان می دهد که شخصیت های داستان قبلی پس از دریافت تماس تلفنی مجددا دیدار کرده و می خواهند این موجود را از بین ببرند. جسیکا چستین و جیمز مک آووی برای بازی در نقش بورلی مارش و بیل دنبرو قرارداد بسته اند.

 

مرد کج و کوله – The Crooked Man – اعلام خواهد شد
“مرد کج و کوله ای وجود داشت که کج و کوله راه می رفت، روی یک پلکان کج و کوله سکه کج و کوله ای پیدا کرد، گربه کج و کوله ای خرید که موش کج و کوله ای را به دام انداخت، و همه شان در یک خانه کج و کوله باهم زندگی کردند.” این بار سری جدیدی از فیلم احضار ساخته می شود که قرار است بر روی شخصیت مرد کج و کوله تمرکز کند. مایک ون وائس قرار است براساس داستان جیمز ون، طراحی اصلی دنیای احضار، فیلمنامه بنویسد. ون و پتر سفران قرار است این پروژه را تهیه کنند.

 

کندی من – Candyman – دوازده ژوئن ۲۰۲۰
کندی من یکی از فیلم های ترسناک کلاسیک است که براساس داستان کوتاه “بخشیده” از کلیو بارکر، به افسانه شهری مرتبط با یک شخصیت می پردازد. یک دانشجو در هنگام تحقیق برای تز خود به داستان کندی من برمی خورد. او متوجه شده که اگر فرد مقابل آینه ایستاده و پنج بار بگوید “کندی من” روح او ظاهر شده و فرد را می کشد. گرچه این فیلم بسیار محبوب شد اما در داستان خود مضامین پیچیده ای را به نمایش می گذاشت. در زمینه داستان متوجه می شویم یک مرد سیاهپوست به این دلیل که عاشق یک زن سفیدپوست شده کشته می شود. بنابراین فیلم در عین ترساندن مسائل اجتماعی را نیز بازگو می کند. امروز هم جردن پیل می خواهد کار مشابه ای انجام داده و افسانه کندی من را زنده کند. نیا داکوستا کارگردانی اثر را برعهده داشته و به همراه دیگران در نوشتن فیلمنامه هم سهیم است.

 

داستان های ترسناک که باید در تاریکی گفته شود – Scary Stories to Tell in the Dark – نه اوت ۲۰۱۹
کتابی نوشته الوین شوارتز، که دو نسخه دیگر آن را هم به رشته تحریر درآورده است. گرچه این داستان ها مخصوص کودکان بودند اما بسیار ترسناک محسوب می شدند. مطمئنا یک کودک پس از خواندن این داستان ها نمی توانست بخوابد. اما در اینجا کسی نمی خواهد کودکان را بترساند زیرا قرار است نسخه سینمایی آن ساخته شود. گی‌یرمو دل تورو تهیه و به همراه دان و کوین هاگمان، فیلمنامه نویسی اثر را برعهده دارد. اندره آوردال، فیلمساز نروژی سازنده “کالبدشکافی جین دو” (The Autopsy of Jane Doe) کارگردانی این اثر را برعهده دارد. داستان درباره گروهی از نوجوانان است که می خواهند راز چندین قتل را حل کنند. به زودی به این نتیجه می رسند که در این کار زیاده روی کرده اند.

 

دکتر اسلیپ – Doctor Sleep – بیست و چهار ژانویه ۲۰۲۰
اگر یک نفر باشد که شیوه روایت داستان ترسناک را بلد باشد او استیون کینگ است. او که بیش از پنجاه رمان نوشته، اغلب شان به فیلم تبدیل شده اند. “موجود” یکی از اقتباس های اخیر اوست که سری دیگر آن در سال ۲۰۱۹ اکران می شود. داستان های کینگ حقیقتا ترسناک و دلهره آور هستند و به همین دلیل فیلمسازان از ساختن فیلم های سینمایی اقتباسی از رمان های او لذت می برند. “دکتر اسلیپ” فیلم دیگری از رمان اوست که شخصیت اصلی آن، دنی تورانس، یک الکلی است که قدرت های ماورایی روانی دارد. او در فیلم “درخشش” (The Shining) یک کودک بود. او زندگی معمولی داشت تا اینکه پدرش تبری برداشت و تصمیم گرفت جان او و مادرش را بگیرد. ایوان مک گروگر نقش تورنس را بازی می کند که از قدرت های ماورایی کودکان تغذیه می کند. ربکا فرگوسن (ماموریت غیرممکن (Mission Impossible)) و جیکوب ترمبلی (اتاق (Room)) در این فیلم حضور دارند.

 

آتش درخشان – Bright burn – بیست و چهار مه ۲۰۱۹
ژانر ابرقهرمانی معمولا شخصیت های بیگانه، مانند سوپرمن، را به ما معرفی می کند. یک سفینه فضایی به زمین برخورد کرده و مردم یک کودک را در آن می یابند. این مردم به جای اطلاع به دولت و کنترل خطرات احتمالی، تصمیم می گیرند کودک را مانند فرزند خود نگه دارند. این افراد انسان های خوبی هستند و این پسر که بزرگ شده مرد خوبی از آب درمی آید. اما اگر این اتفاق نیفتد و پسر مانند کلارک کنت مرد خوبی نشود چه؟ اگر این شخصیت بیگانه قدرت های مخرب داشته باشد چه؟ هرگز درباره آن فکر کرده اید؟ پس این فیلم را تماشا کنید. زیرا در آن یک زوج کودک بیگانه ای را به فرزندی می پذیرند. اما به زودی متوجه می شوند که شیطان ذات این کودک را تسخیر کرده است.

 

روز مرگت مبارک – Happy Death Day ۲U – چهارده فوریه ۲۰۱۹
روز مرگ مبارک در سال ۲۰۱۷ اکران شد و داستان دختری بود که در یک حلقه زمانی گیر افتاده است. ترزا گلبمن در روز تولدش بیدار شده و کارهای همیشگی را انجام می دهد. اما در شب خود را به حالت مرده در یک تونل می بیند. روز بعد بازهم بیدار شده و پس از اتفاقات تکراری در شب میمیرد. این چرخه تکرار شده و ترزا بارها و بارها در روز تولدش می میرد. او با شناخت قاتل این چرخه را درهم می شکند. این فیلم در گیشه موفق بود و با تحسین منتقدین مواجه شد. به همین دلیل سری دیگر آن در سال آینده اکران می شود. فیلم جدید پیچیده تر بوده و قاتل شرورتر است.

 

غبرستان حیوانات خانگی – Pet Sematary – پنج آوریل ۲۰۱۹
استیون کینگ کتاب های مختلف نوشته که هرکدام شان می تواند به یک فیلم ترسناک موفق بدل شود. گرچه فیلمسازان در این زمینه می توانند از داستان های مختلف او استفاده کنند اما تجربه نشان داده که برخی درخشان ترند. “موجود” یکی از ترسناک ترین و فراموش نشدنی ترین داستان های اوست که نسخه های مختلف آن قابل ساخت است. “غبرستان حیوانات خانگی” در سال ۱۹۸۹ ساخته شد و برای نمایش مجدد وحشت این فیلم، قرار است نسخه بازسازی شده آن ساخته شود. جیسون کلارک پزشکی است که به همراه خانواده به روستا رفته و متوجه می شود خانه اش در مجاورت غبرستان حیوانات است. زمانی که پسر کوچکش در یک تصادف تراژیک کشته می شود، او تلاش می کند پسرش را احیا کند. اما احیا یک ایده عالی نیست.

 

بازی کودک – Child’s Play – بیست و یک ژوئن ۲۰۱۹
فیلم های بسیاری با گذشت زمان به یادماندنی شده اند و بازی کودک که چاکی هم خوانده می شود، یکی از آن هاست. این فیلم که در سال ۱۹۸۸ ساخته شد از چندگانه اصلی محبوب تر شد. اما با ساخت سری های دیگر، محتوا و کیفیت کاسته شدند. به همین دلیل شاید دیگر کسی این عروسک مرگبار را نشناسد. از آنجاییکه عروسک مرگبار دیگری هم وجود دارد اغلب مردم به آن توجه می کنند. اما احتمالا اکران این فیلم باعث می شود که این عروسک ترسناک به جایگاه پیشین خود دست یابد. آبری پلازا (پارک ها و تفریحات (Parks and Recreation)، لژیون (Legion)، اینگرید به غرب می رود (Ingrid Goes West)) نقش کارن را ایفا می کند، کسی که در روز تولد پسرش به او یک عروسک هدیه می دهد. اما از تاریخچه عروسک خبر نداشته و نمی داند که شیطان را به خانه خود راه داده است.

 

نفرین لیورونا – The Curse of La Llorona – نوزده آوریل  ۲۰۱۹
دنیا پر از افسانه های شهری است و هر فرهنگ داستان های خاص خود را دارد. در اغلب موارد، این داستان ها به هم شبیه هستند و گاهی نقاط متفاوتی دیده می شود. افسانه لیورونا یکی از افسانه های مشهور کشورهای آمریکای لاتین است. این داستان که زن گریان هم نام دارد، درباره زنی است که روحش در رودخانه ها و رودها سرگردان بوده و به دنبال فرزندانش است. اگر او را دیده یا صدایش را بشنوید، باید فرار کنید زیرا به دنبالتان می آید. شخصیت او در سریال های ماورایی مانند “سوپرنچرال” (Supernatural)، “گریم” (Grimm) و “اسلیپی هالو” (Sleepy Hollow) نمایش داده شده است. اولین فیلم آمریکایی که به این روح می پردازد. یک داستان جدید و یک روح جدید.

 

کینه – Grudge – بیست و یک ژوئن ۲۰۱۹
“کینه” در سال ۲۰۰۴ اکران شد و بازسازی یک فیلم ژاپنی به نام “جوآن: کینه” (Ju-on: The Grudge) محسوب می شد. داستان درباره روحی است که زمانی که یک نفر به طرز بدی می میرد، ظهور می کند و فرد در لحظات مرگ حس ترس و نفرت را تجربه می کند. ظهور یک روح جدید و داستان غیرخطی، باعث موفقیت این فیلم شد. صحنه های ضعیف هم وجود داشتند اما نتوانستند به موفقیت فیلم لطمه بزنند.  سال ها بعد این داستان دوباره ظهور کرده و این شخصیت را زنده می کند. سام ریمی، سازنده چندگانه “مرده شریر” (The Evil Dead)، تهیه کنندگی فیلم را برعهده دارد.

 

فیلم آنابل بدون نام – Annabelle – سه جولای ۲۰۱۹
داستان آنابل از فیلم های احضار آغاز شده و اکنون دنیای خود را دارد. این شخصیت اولین بار در فیلم احضار دیده شد و اکنون فیلم های مستقل آنابل ساخته می شود. اکنون سومین سری آنابل در سال آینده اکران می شود، درحالی که “احضار” بعدی هم در راه است. اولین بار آنابل را در زیرزمین وارن ها دیدیم، افرادی که احضار کننده بودند. با این حال پس از این وارن ها و آنابل را در کنار هم ندیدیم و در این فیلم چنین اتفاقی رخ می دهد. این فیلم قرار است ادامه آنابل بعدی بوده و به داستان احضار هم بپردازد. ورا فارمیگا و پاتریک ویلسون به نقش های لورین و اد وارن بازگشته و مکنا گریس، بازیگر فیلم های “بااستعداد” (Gifted)، “من، تونیا” (I, Tonya) و سریال “فرار از خانه هیل” (The Haunting of Hill House)، نقش دخترشان جودی وارن را ایفا می کند.

 

سرزمین زامبی ها دو – Zombieland Too – یازده اکتبر ۲۰۱۹
ده سال پیش با دنیای زامبی ها و آدم خواران آشنا شدیم. در آن فیلم کلمبس راه و رسم بقا در این دنیا را به ما آموخت. همچنین با تالاهسی و خواهران ویچیتا و لیتل راک آشنا شدیم. آن ها سعی داشتند در این دنیای آخرالزمانی زنده بمانند. تالاهاسی هم موفق بود. تا سال ها به فکر زندگی این شخصیت ها در سرزمین زامبی ها بودیم و در عین حال فیلم های زامبی افزایش یافتند. زامبی خودش به یک ژانر تبدیل شده است. سرانجام قرار شد نسخه جدید این فیلم ساخته شود. بازیگران اصلی به این فیلم بازمی گردند، گرچه درباره بیل مورای مطمئن نیستیم. داستان فیلم هم چندان مشخص نیست، اما اگر شبیه داستان پیشین باشد، صحنه های خونریزی و مرگ و البته اندکی طنز را به نمایش می گذارد.

 

مکان آرام دو – A Quiet Place ۲ – احتمالا ۲۰۲۰
“مکان آرام” یکی از بهترین فیلم های سال ۲۰۱۸ بود و گرچه یک فیلم تقریبا صامت است اما انتظار داریم در اسکار بدرخشد. جان کراسینسکی و امیلی بلانت، زوج قدرتمند هالیوود، تصمیم گرفتند به این فیلم بپیوندند و تجربه زیبایی پدید آورند. داستان بدیع و اجراهای بی نظیر باعث درخشش این اثر شد. داستان در فیلم پیشین به اتمام نرسید و بیننده منتظر چیز بیشتری بود. زیرا بیشتر به نظر می رسد که داستان جالبی آغاز شده است. همین موضوع باعث شد کراسینسکی نسخه جدید آن را بسازد. گرچه درباره داستان مطمئن نیستیم، اما امیدواریم شبیه نسخه های سنتی دیگر نباشد. این موضوع هیجان ما را افزایش داده و منتظر تماشای آن هستیم.

 

ما – Us – پانزده مارس ۲۰۱۹
نبوغ جردن پیل با ساخت شاهکار “برو بیرون” (Get Out) ثابت شد. این فیلم هوشمندانه و سرگرم کننده بود. حتی اگر کسی نتواند نمادگرایی و تمثیل های فیلم را درک کند، می تواند به عنوان یک اثر ترسناک از آن لذت ببرد. این فیلم که باعث شد پیل جایزه اسکار را دریافت کند، الهام بخش فیلم دیگر اوست. فیلم جدید داستان خانواده ای است که به یک خانه ساحلی می روند و اتفاقاتی برایشان رخ می دهد که تعطیلات را به کابوس تبدیل می کند. لوپیتا نیونگ برنده اسکار در این فیلم حضور داشته و وینستون دوک نیز در این اثر همکاری می کند. الیزابت ماس و تیم هیدکر از جمله بازیگران دیگر این اثر هستند.

هر آنچه که باید درباره سریال Friends بدانید!

سریال Friends - یک دوستی خارق العاده

وقتی برای اولین بار تصمیم گرفتم یک سریال کمدی آمریکایی نگاه کنم با خودم گفتم بعید میدونم چیزی باشه که باعث شه بیشتر از 3 قسمتش رو ببینم. چیزی که توی ذهنم بود این بود که این صدای خنده ای که توی پسزمینه این سریال ها میاد انقدر الکی هست که قشنگ معلومه همش مسخره هست. الان اگه ازم بپرسید بهتون پاسخ میدم من این سریال رو 4 بار به طور کامل دیدم فقط همینو بدونید این سریال دید من رو به سریال های کمدی تغییر داد.

جویی، راس، چندلر، ریچل، مونیکا و فیبی شش کاراکتر اصلی این سریال هستن که هرکدوم ویژگی های شخصیتی متفاوتی دارن که این موضوع کل سریال رو برای شما جالب میکنه. جویی بسیار خنگ هست، راس مثلا دکتر !!!!، چندلر شوخ و بانمک گروه، مونیکا آشپز، ریچل عشق فشن و خرید و فیبی خرافاتی گروه هست.

داستان این سریال در عین سادگی بی نظیر هست. داستان این سریال چیزی نیست جز داستان زندگی 6 تا دوست که کلن توی 3 لوکیشن اصلی اتفاق میفته. داستان این سریال رو اصلا برای شما توضیح نمیدم فقط همین و بدونید بعد از دیدن 5 قسمت این سریال بعید میدونم روزی 1 قسمت از این سریال رو نبینید.

این سریال به من یاد داد چقدر یک دوستی میتونه خوب و بی نظیر باشه و چقدر یک دوست میتونه توی زندگی آدم تاثیر گذار باشه. دوستی این 6 کاراکتر انقدر باور پذیر و واقعی هست که با اتفاق های خوبشون بخندید و با اتفاق های بد سریال ناراحت بشید و گریه کنید.

این سریال توی 10 فصل ساخته شده که ساخت اون حدود 10 سال طول کشیده. یعنی شما در طول دیدن این سریال 10 سال با کاراکتر های اون ها زندگی میکنید. واقعا بینظیر تر از این هم داریم؟

جالبه بدونید این سریال، یکی از سریال های پیشنهادی واسه یادگیری زبان انگلیسی هست. پیشنهاد من این هست حتما یک بار با زیرنویس فارسی و بعد از اون برای تقویت زبان یا بدون زیرنویس و یا با زیرنویس انگلیسی این سریال رو ببینید و لذت ببرید. البته مطمینم خیلی هاتون این سریال رو دیدید.

من واقعا با این سریال زندگی کردم و از این سریال یاد گرفتم. یک دوستی خارق العاده که بعد از اون همه سال نمونه اون رو توی قاب تصویر ندیدم. البته سریال How i met your mother خیلی سعی داشت خودش رو به عنوان مشابه فرندز نشون بده که تا حدی هم موفق بود ولی دوستی این 6 کاراکتر تکرار نشدنی هست. اگر میخواید به یک سریال معتاد بشید و سریال Friends رو ندیدید همین الان هم دیر هست، شروع کنید، چون این دوستی در قاب تصویر تکرار نشدنی هست.

‍۱- اسم ابتدایی سریال و داستان آن

نام‌ سریال قبل از شروع مراحل ساخت آن «Six of Us» بود که درنهایت به «Friends» تغییر پیدا کرد

در اوایل دهه‌ ۹۰ میلادی، دیوید کرین و مارتا کافمن، تهیه‌کنندگان این سریال، یک داستان هفت صفحه‌ای برای یک نمایش سیت‌کام با نام Insomnia Café نوشتند؛ علاوه‌بر نام سریال، داستان آن هم کاملا با چیزی که ما امروزه شاهد آن هستیم متفاوت بود. برای مثال، راس و ریچل زوج اصلی سریال نبودند و به‌جای آن‌ها شاهد جویی و مانیکا به‌عنوان زوج اصلی سریال بودیم که در طول سریال پستی و بلندی‌های زیادی را طی می‌کردند. پس از آن‌که شبکه‌ی NBC امتیاز این سریال را خرید، نام آن را به Friends Like Us تغییر داد. مدیرعامل این شبکه نام دیگری را در ذهن داشت، او Across The Hall را برای عنوان آن پیشنهاد کرد و توسط سازندگان سریال تصویب شد. با آغاز فیلم‌برداری سریال، عنوان آن به Six of Us تغییر کرد و درنهایت چند روز قبل از پخش آن، اسم سریال به Friends تغییر پیدا کرد و به یکی از ماندگارترین اسامی بیین سریال‌های کمدی تبدیل شد.

۲- انتخاب بازیگران

به‌دلیل وجود ۶ شخصیت به‌عنوان شخصیت‌های اصلی داستان، اصلا نکته‌ی عجیبی نیست که سازندگان سریال بازیگران زیادی را برای ایفای نقش در این سریال مد نظر داشته باشند ولی درحال‌حاضر آیا می‌توان فرد دیگری را به‌ جای هر کدام از شحصیت‌های سریال تجسم کرد؟ اصلا و ابدا‍! برای مثال افرادی مانند کتی گریفین و جین لینچ برای شخصیت فیبی مد نظر بودند ولی درنهایت این نقش به لیسا کودرو رسید. حتی سازندگان سریال این نقش را به آلن دجنرس پیشنهاد کردند ولی او حضور در این نقش را نپذیرفت. داستان برای شخصیت چندلر بینگ کمی پیچیده‌تر بود؛‌ جان فاورو و جان کرایر برای بازی در نقش چندلر بینگ بیشترین شانس را داشتند و متیو پری به‌هیچ عنوان شانس زیادی برای این نقش نداشت.

متیو پری در آن زمان برای یک سریال به‌نام LAX 2194 تست داد و در نقش یک باربر فرودگاه انتخاب شد. خوش‌بختانه ساخت آن سریال لغو و متیو پری با نمایش بی‌نظیر خود در تست شخصیت چندلر بینگ، به‌عنوان بازیگر این سریال انتخاب شد (حتی تجسم چندلر بینگ بدون متیو پری ناراحت کننده است). تنها بازیگری که از ابتدا برای حضور در این سریال مشخص بود، دیوید شویمر در نقش راس گلر بود و سازندگان سریال مراحل ساخت و شخصیت پردازی راس گلر را کاملا برمبنای حضور دیوید شویمر برنامه‌ریزی کردند.

پس از انتخاب بازیگران، سازندگان سریال کورتنی کاکس را برای شخصیت ریچل گرین در نظر داشتند ولی با اصرار کورتنی کاکس نقش مانیکا به او واگذار شد و جنیفر انیستون که قرار بود نقش مانیکا را بازی کند، در نقش ریچل ظاهر شد.

۳- تیتراژ ابتدای سریال

همان‌طور که اطلاع دارید مراحل اصلی ساخت فیلم در استودیوی برادران وارنر در ایالت کالیفرنیا انجام شده است و همچنین محل فیلم‌برداری تیتراژ ابتدای سریال در نیویورک نیست. بسیاری از تور‌های گردشگری شهر نیویورک یکی از آب‌نماهای این شهر را که شباهت بسیاری به آب‌نمای تیتراژ ابتدایی سریال است به‌عنوان آب‌نمای اصلی معرفی می‌کنند و از این راه پول زیادی از توریست‌ها می‌گیرند. فصل اول این سریال در استودیوی شماره پنج و ادامه‌ی سریال در استودیوی شماره ۲۴ شرکت برادران وارنر ساخته شده است. آب‌نمای اصلی تیتراژ این سریال در حیاط بزرگ این شرکت واقع شده است.

۴- آخرین سفر بازیگران به‌عنوان افراد عادی

کارگردان بسیاری از قسمت‌های ابتدایی سریال، جیمز باروز، قبل از پخش سراسری این سریال هر ۶ بازیگر اصلی را با هزینه‌ی خود به شهر لاس‌وگاس برد. او عقیده داشت که پس از پخش سراسری این سریال، بازیگران آن دیگر قادر نخواهند بود بود به‌ راحتی در اماکن عمومی حضور پیدا کنند، به‌همین دلیل با بردن بازیگران به آن شهر از آن‌ها خواست تا می‌توانند به‌عنوان افراد عادی خوش بگذرانند و از این زمان لذت ببرند؛ او گفت:‌ «تا می‌توانید از این زمان لذت ببرید به‌خاطر اینکه پس از پخش سریال در تمام اماکن عمومی در محاصره‌ی طرفداران خود خواهید بود». تهیه‌کنندگان و حتی بازیگران اصلی این سریال حرف‌های او را مسخره کردند ولی به‌ زودی متوجه شدند که حق کاملا با کارگردان این سریال بوده است.

۵- گیتار زدن فیبی بوفی

یکی از نمادین‌ترین عناصر سریال گیتار زدن فیبی بوفی و آهنگ‌های خاص او است (مخصوصا آهنگ Smelly Cat). لیسا کودرو بازیگر نقش فیبی بوفی در ابتدای مراحل ساخت سریال با خواندن فیلم‌نامه متوجه شد که شخصیت او باید دفعات زیادی به نواختن گیتار بپردازد؛ مشکل آن‌ جا بود که لیسا کودرو به‌هیچ‌عنوان بلد نبود گیتار بزند. او نه‌ تنها قادر به گیتار زدن نبود بلکه به‌شدت از گیتار بدش می‌آمد. او حتی به سازندگان سریال پیشنهاد کرد که برای فیبی بوفی ساز دیگری را به‌عنوان ساز اصلی او انتخاب کنند که این پیشنهاد از سوی سازندگان رد شد. لیسا کودرو بلاخره موفق شد با حضور یک معلم گیتار چند کورد از کورد‌های گیتار را یاد بگیرد. نکته‌ی جالب این است که شخصیت فیبی بوفی در سریال اصلا خوب و حرفه‌ای گیتار نمی‌زند، درواقع این لیسا کودرو است که نواختن گیتار را به‌درستی یاد نگرفته است.

۶- فیلم‌برداری با حضور تماشاگران

تمام قسمت‌های سریال Friends به غیر از سکانس‌های مهم در مقابل حدود ۳۰۰ نفر تماشاگر ضبط شده است

فیلم‌برداری یک قسمت از سریال دوستان، یک فرایند طولانی به‌شمار می‌رفت و زمان فیلم‌برداری یک قسمت آن حتی تا ۶ ساعت هم به طول می‌انجامید. طولانی شدن این فرایند به‌دلیل مکث‌های ۱۵ الی ۲۰ دقیقه‌ای به‌خاطر تغییر چینش صحنه‌ی فیلم‌برداری بود. بااین‌حال قسمت‌های سریال به‌جز بخش‌ها و سکانس‌های بسیار مهم که در داستان اصلی نقش داشتند، دربرابر حدود ۳۰۰ تماشاگر ضبط می‌شد. متیو پری و مت لِبلانک تایید کردند که این عامل به‌صورت یک آزمایش برای ما محسوب می‌شد تا مطمئن شویم که جوک‌ها و لحظات سریال واقعا خنده‌دار باشند و بیننده از دیدن آن‌ها نهایت لذت را ببرد. برای مثال در سکانس نهایی فصل چهارم که راس در هنگام ازدواج خود نام عروس را به اشتباه به زبان می‌آورد، تماشاگری حضور نداشت؛ دلیل این تصمیم بسیار واضح است؛ به‌دلیل جلوگیری از لو رفتن داستان سریال.

۷- اعتراض گروهی بازیگران برای برابر کردن حقوق

در زمان پخش فصل اول سریال Friends، هرکدام از بازیگران سریال حدود ۲۲ هزار دلار برای هر قسمت پاداش دریافت می‌کردند. در فصل دوم مقدار پاداش هر بازیگر متفاوت بود و نسبت به حضور آن‌ها در قسمت‌های سریال، مقدار دریافتی آن‌ها فرق می‌کرد. در فصل سوم و با محبوبیت بسیار زیاد سریال در کشور‌های مختلف، تمام ۶ بازیگر اصلی تصمیم گرفتند که به‌صورت گروهی با این موضوع مخالفت کنند و خواستار حقوق برابر برای سایر بازیگران بودند. این مخالفت باعث شد تا در فصل سوم هر کدام از بازیگران سریال برای هر قسمت ۱۰۰ هزار دلار پاداش دریافت کند. مجله‌ی نیویورک تایمز در مقاله‌ای بیان کرد: «این موضوع برای همه بسیار عجیب است، در تمام مجموعه‌‌های تلویزیونی بازیگری که بیشترین نقش را دارد حاضر نخواهد شد تا به‌اندازه‌ی بازیگران دیگر حقوق بگیرد». مخالفت بازیگران این سریال بسیار خوب پیش رفت و تا فصل آخر این سریال همین روند ادامه داشت؛ هرکدام از آن‌ها در فصل انتهایی سریال برای هرقسمت یک میلیون دلار پاداش دریافت می‌کردند‍!

۸- بارداری واقعی بازیگران

پسر لیسا کودرو در سال ۱۹۹۷ به دنیا آمد. بارداری لیسا کودرو در زمان‌بندی ساخت سریال مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد که باعث به تعویق افتادن زیاد آن می‌شد. نویسندگان سریال تصمیم گرفتند که این بارداری را به بخشی از داستان سریال تبدیل کنند. زمانی‌که فیبی بوفی در سریال باردار بود، این موضوع اصلا ساختگی نبود و لیسا کودرو در شرایط حاملگی در محل فیلم‌برداری حاضر می‌شد. از سوی دیگر در فصل آخر سریال، کورتنی کاکس دختر خود را باردار بود ولی به‌دلایلی مشخص نویسندگان نمی‌توانستند این موضوع را به داستان فیلم منتقل کنند؛ چندلر و مانیکا به‌دلایل مشکلاتی قادر به بچه دار شدن نبودند. اگر توجه کنید مانیکا در قسمت‌های پایانی سریال لباس‌های بسیار بزرگ و گشادی به تن می‌کند تا بارداری خود را پنهان کند، موضوعی که در قسمت پایانی سریال کاملا مشهود است و با وجود تلاش سازندگان سریال باردار بودن کورتنی کاکس کاملا مشخص بود.

۹- داستان وایت‌برد خانه‌ی جویی و چندلر

به جرئت می‌توان گفت یکی از جالب‌ترین و بامزه‌ترین جزییات فیلم، وایت‌برد خانه‌ی جویی و چندلر است. اگر بخواهیم به تمام جزییات آن بپردازیم این مقاله بسیار طولانی خواهد شد. اگر با دقت سریال را تماشا کنید، در طول سریال محتویات روی وایت‌برد پشت در ورودی خانه‌ی جویی و چندلر دائما درحال تغییر است. این جزییات وابسته به داستان سریال در همان قسمت تغییر می‌کنند. برای مثال زمانی‌که جویی از چندلر عصبانی است، روی وایت برد تعداد زیادی عبارت I’M SORRY (عذر می‌خواهم) نوشته شده است یا در زمانی‌که راس از رابطه‌ی مانیکا و چندلر آگاه می‌شود، روی وایت برد یک قلب با حروف ابتدایی اسم آن دو نفر به چشم می‌خورد. در طول سریال ۳۲ بار محتویات این وایت‌برد تغییر می‌کند؛ پس اگر از این موضوع اطلاع نداشتید، در آینده با دقت بیشتری به رابطه‌ی داستان سریال و وایت‌برد دقت کنید.

۱۰- مسئول جزییات وایت‌برد

در طول فصل‌های ابتدایی تنها چند نفر از تیم سازنده‌ی سریال مسئولیت نقاشی و پیام‌های روی وایت‌برد را برعهده داشتند ولی با گذشت زمان این مسئولیت تنها برعهده‌ی پال سوان، یکی از اعضای تیم برق و الکتریک گروه سازنده‌ی سریال بود. به‌ گفته‌ی بازیگران سریال، پال بیشترین خلاقیت را برای نقاشی کردن و نوشتن پیام‌های جالب روی وایت‌برد نسبت به سایر اعضای تیم سازنده‌ی سریال داشت. پس از پایان مراحل ساخت سریال، مت لِبلانک، وایت‌برد را به‌صورت پنهان در وسایل خود قایم کرد و بعد‌ از گذشت چند ماه آن را به پال هدیه داد. سازندگان سریال تا مدت‌ها به‌دنبال آن وایت‌برد می‌گشتند! مت لِبلانک میز فوتبال‌ دستی معروف سریال را نیز برای خود برداشت و در خانه‌ی خود قرار داد ولی هیچ‌گاه به فردی اجازه‌ی بازی روی آن را نخواهد داد.

۱۱-  حیوانات حاضر در فیلم

بازیگران اصلی سریال رابطه‌ی خوبی با حیوانات نداشتند؛ لیسا کوردو به‌شدت از اردک می‌ترسید و در فصل سوم زمانی‌که یک اردک در خانه‌ی جویی و چندلر وجود داشت، لیسا کودرو تا جای ممکن از سکانس‌هایی که آن اردک در آن حضور داشت فرار می‌کرد و در آن‌‌ها نقشی نداشت. در ابتدای سریال نیز راس یک میمون را به‌عنوان حیوان خانگی نگه‌داری می‌کرد (ایفای نقش مارسل برعهده‌ی دو میمون به‌نام‌‌های مانکی و کتی بود). جنیفر انیستون بارها در طول فیلم‌برداری سریال با حضور مارسل، به‌دلیل به‌هم‌ریختن وسایل توسط آن میمون به سازندگان سریال شکایت کرد و درنهایت پس از گذشت مدت کمی از حضور مارسل در سریال، او در فصل دوم از داستان سریال خارج شد.

۱۲- دورهمی بازیگران قبل از فیلم‌برداری هر قسمت

بازیگران سریال هر هفته و قبل از شروع فیلم‌برداری هر قسمت، در خانه‌ی یک نفر از آن‌ها جمع می‌شدند و حدود یک ساعت را با یکدیگر سپری می‌کردند. آن‌ها به بررسی آن قسمت و صحبت‌ کردن درباره‌ی موضوعات مختلف مشغول می‌شدند. دیوید شویمر درباره‌ی این موضوع در مصاحبه‌ای عنوان کرد:

جمع شدن بازیگران درکنار هم قبل از هر قسمت یکی از بهترین لحظات زندگی من در طول آن ۱۰ سال به‌شمار می‌رفت. هر بار که با حضور در آن جمع به قسمت آخر نزدیک‌تر می‌شدیم، غم بیشتری من را فرا می‌گرفت. در فصل‌های پایانی سریال من تلاش می‌کردم که کم‌تر در این دورهمی شرکت کنم چون می‌دانستم که اگر به قسمت آخر برسیم من اصلا توانایی کنترل کردن خود را نخواهم داشت و ممکن است با ناراحتی خود و حتی گریه کردن، سایر دوستان عزیزم را ناراحت کنم. گفتن جمله‌ی «موفق باشی» برای آخرین بار در آن جمع، قلب من‌ را به درد می‌آورد.

۱۳- دوران نوزادی بن، پسر راس

زمانی‌که راس پسرش بن را برای یک آخر هفته‌ی کامل به خانه‌ی خود می‌آورد، تلاش می‌کند تا بن اولین کلمه‌ی خود را بگوید و راس شاهد اولین کلمات پسر خود باشد. در سکانس کافی شاپ زمانی‌که راس به بن میگوید:‌ «بگو بابا، بابا، می‌تونی بگی بابا؟»، بن نباید حرفی بزند ولی پسر‌بچه‌ای که نقش بن را بازی می‌کرد، دائما در تایید حرف راس کلمه‌ی «بابا» را تکرار می‌کرد (این موضوع در فیلم‌های پشت‌ صحنه‌ی این سریال موجود است). این سکانس به‌قدری طول کشید که آن بچه از فرط خستگی دیگر صحبت نکرد. ایفای نقش بن توسط کول اسپروز انجام‌ می‌شد؛ او و برادر دوقلوی خود بعد از سریال Friends به محبوبیت زیادی رسیدند و در شبکه‌ی دیزنی مشغول به‌کار شدند.

۱۴- گانتر

جیمز مایکل تایلر که در نقش گانتر حضور داشت، واقعا یک باریستا بود؛ درواقع بین تمامی تیم سازنده‌ی سریال او تنها کسی بود که می‌توانست با ماشین قهوه ساز کار کند.او تا فصل چهارم سریال کار معمول خود را در کافی شاپ رها نکرد و پس از فصل چهارم، که مدت حضورش در سریال افزایش یافت و میان طرفداران سریال محبوب شد، شغل خود را رها کرد. سازندگان سریال به‌دنبال یک کافه‌دار خوب برای سریال می‌گشتند که با او آشنا شدند. موهای گانتر در حالت معمول مشکی است؛ رنگ موهای او در سریال به‌دلیل یک اتفاق که در شب قبل از نخستین حضور او در سریال برای او رخ داد، به رنگ سفید تغییر کرده است. او قصد داشت تا مقداری موهای خود را روشن‌تر کند که خب بیش از اندازه این‌ کار را انجام داد و موهای او خیلی روشن شدند؛ کارگردان و تهیه‌کنندگان سریال از این موضوع استقبال کردند و او مجبور شد هر هفته برای حضور در سریال موهای خود را رنگ کند، به‌مدت ۱۰ سال!

۱۵- جنیفر انیستون و فصل پایانی سریال

کوتاه بودن فصل آخر سریال Friends به‌خاطر جنیفر انیستون بود تا او بتواند به‌موقع به فیلم‌برداری فیلم خود برسد

جنیفر انیستون از حضور در فصل آخر سریال انصراف داد؛ این موضوع حتی تا آستانه‌ی اجرا شدن هم پیش رفت ولی خوش‌بختانه در آخرین لحظات این موضوع لغو شد. حاشیه‌ها و داستان‌های پیرامون جنیفر انیستون و متیو پری باعث شد تا انیستون از حضور در فصل آخر سریال انصراف بدهد. دراین‌میان حضور او در یک فیلم سینمایی، شانس حضور او در فصل آخر را بسیار کم‌تر کرد. اگر مایلید که بدانید چرا فصل آخر به ‌جای اینکه به‌طور معمول ۲۴ یا ۲۵ قسمت داشته باشد، تنها ۱۸ قسمت دارد، می‌توانید جنیفر انیستون را مقصر بدانید که ما را از لذت ۶ قسمت بیشتر محروم کرد. او گفت تنها به‌ شرطی حاضر به بازی کردن در فصل آخر می‌شود که سریال زودتر از زمان موعد به اتمام برسد تا او بتواند در فیلم سینمایی خود نیز حاضر بشود. سازندگان سریال که اصلا دوست نداشتند به‌صورت ناگهانی یکی از شخصیت‌های مهم سریال را از دست بدهند با این موضوع موافقت کردن و داستان فصل آخر را به‌صورت خلاصه‌تر و کوتاه‌تر در ۱۸ قسمت به پایان رساندند (با تشکر از جنیفر انیستون عزیز). نکته‌ی جالب درباره‌ی جنیفر انیستون این است که او بیش از تمام بازیگران و عوامل ساخت سریال، این مجموعه را تماشا کرده است.

۱۶- مشکلات معروف شدن ناگهانی بعد از پخش سریال

بازیگران سریال هرکدام با شیوه‌های متفاوتی با معروف شدن ناگهانی خود کنار آمدند. مت لِبلانک در مصاحبه‌ای تایید کرد که برای سال‌ها قادر به خارج شدن از خانه نبود و به‌ همین دلیل دچار افسردگی موقت شد. او در این مصاحبه بیان کرد:

من هیچ‌وقت نمی‌خواستم که شخصیتی به این معروفی باشم، شاید فکر کنید دیوانه شده‌ام ولی حقیقت دارد. مدیربرنامه‌های من بسیار از این موضوع ناراحت بود، تمام بازیگران به مدیربرنامه‌های خود زنگ می‌زنند و می‌پرسند که چه خبر؟ پروژه‌ی جدید برای من سراغ نداری؟ ولی من پس از پایان سریال به او زنگ زدم و گفتم: «لطفا شماره‌ی من را برای چند سال پاک‌کن، بعدا صحبت خواهیم کرد». آن روز‌ها بسیار تاریک و ناراحت‌کننده بود ولی خوشحالم که بلاخره آن دوران تمام شد و از آن عبور کردم.

دیوید شویمر نیر مانند مت لِبلانک با معروف شدن ناگهانی خود مشکل داشت؛ او می‌گوید: «تطابق دادن خودم با معروفیتی که شخصیت راس گلر به‌وجود آورده بود، برای من بسیار سخت بود و به قیمت از دست‌دادن بسیاری از دوستان و نزدیکانم تمام شد». داستان‌های بسیاری درباره‌ی موضوع مشکلات بازیگران سریال با معروف شدن ناگهانی آن‌ها وجود دارد ولی مانند دو مثال بالا هیچ‌وقت تایید نشده‌اند.

۱۷- تفاوت نسخه‌های مختلف سریال

اگر در گذشته نسخه‌ی با کیفیت 480P سریال را دیده باشید و بعد از آن نسخه‌‌های با کیفیت بالاتر آن را ببینید، به‌طور حتم متوجه تفاوت‌هایی خواهید شد. این تفاوت‌ها اصلا و ابدا در داستان اصلی سریال تغییری ایجاد نمی‌کنند. نسخه‌های بلوری این سریال به‌طور متوسط حدود ۳۰ تا ۳۵ دقیقه نسبت به نسخه‌های دیگر آن کوتاه‌ترند. این صحنه‌های حذف شده در هر قسمت تنها شامل چند ثانیه می‌شوند ولی اگر از طرفداران پروپاقرص این سریال باشید، حتما متوجه خواهید شد چه صحنه‌هایی از سریال حذف شده است. در قسمتی که مانیکا و چندلر به ماه‌عسل خود می‌روند قسمتی از سریال که حدود پنج دقیقه است، به‌صورت کامل حذف شده‌است؛ این قسمت حذف شده از سریال را از اینجا می‌توانید تماشا کنید.

۱۷- اعتیاد متیو پری

اگر زندگی شخصی متیو پری (چندلر بینگ) را دنبال می‌کنید، به‌طور حتم از موضوع اعتیاد بسیار شدید او اطلاع دارید و بی‌شک این موضوع برای شما هم بسیار ناراحت‌کننده است. در سال ۱۹۹۷ او برای اعتیاد به قرص‌های آرام‌بخش و نوشیدنی‌‌های الکلی به یک بازپروری رفت و این موضوع در سال ۲۰۰۱ و بار دیگر پس از پایان پخش فیلم اتفاق افتاد. در اواسط فصل سوم سریال تا انتهای آن فصل لاغر شدن متیو پری به‌دلیل اعتیاد و استفاده از دارو‌های مخصوص بازپروری بسیار محصوص است. او در طول این سال‌ها هیچ‌وقت درباره‌ی این موضوع صحبت نکرد ولی در چند سال اخیر شروع به صحبت درباره اتفاقات بد زندگی خود کرده است.

او در چند مصاحبه به صحبت درباره‌ی این موضوع پرداخت و گفت:

دوران اعتیاد من بسیار دردناک و در تنهایی گذشت. در زمان فیلم‌برداری من هیچ‌وقت با حال بد در محل فیلم‌برداری حاضر نشدم ولی درد بسیاری را تحمل می‌کردم؛ نه‌تنها درد جسمانی بلکه درد شدیدتر، درد روحی روانی آن بود. در آن زمان من فکر می‌کردم که همه‌ چیز در دنیا دارم ولی سخت در اشتباه بودم. پول تمام چیزی نیست که شما نیاز دارید. خدا را شکر می‌کنم که دوستان خوبی داشتم که باعث شدند به خودم بیایم و این آغازی شد برای ترک اعتیاد من. اکنون که به آن دوران فکر می‌کنم، ترسناک‌ترین لحظات زندگی من در آن دوران رقم خورد، به هیچ عنوان دوست ندارم به آن دوران برگردم.

چندلر بینگ برای خیلی از ما، محبوب‌ترین شخصیت سریال فرندز قلمداد می‌شود و دیدن ظاهر این روز‌های او، برای همه‌ی ما بسیار دردآور است. امیدواریم به‌زودی و در قسمت ویژه‌ی سریال Friends که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است، متیو پری و تمام بازیگران دوست‌داشتنی سریال را بار دیگر در قالب تلویزیون تماشا کنیم
.


حقایق جالب سریال Friends - دوستان

امروز به بررسی نکات و حقایق جالب سریال Friends خواهیم پرداخت؛ سریالی که نه‌ تنها از بهترین سریال‌های کمدی به‌شمار می‌رود بلکه یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ سینما و تلویزیون قلمداد می‌شود. با زومجی همراه باشید.

چندلر، مانیکا، جویی، ریچل، راس و فیبی، ۶ نفری که در زندگی خیلی از ما نقش برجسته‌ای داشته‌اند. اگر طرفداران سریال‌های سیت‌کام و کمدی نباشید، بازهم تماشای سریال Friends برای شما واجب است. از این سریال به‌عنوان یک اثر تکرار نشدنی یاد می‌کنند، سریالی که برای خیلی از اهالی سینما مثل خود من حکم یک آرام‌بخش را دارد که در هر شرایطی می‌توان از آن لذت برد. زمانی‌که نارحت هستید شما را می‌خنداند و زمانی خوشحال هستید، خوشحالی شما را دو برابر می‌کند. ۲۶ سال پیش در تاریخ ۲۳ شهریور ۱۳۷۳ (۲۲ سپتامبر ۱۹۹۴) سریال Friends  توسط شرکت برادران وارنر تولید و توسط شبکه‌ی NBC پخش شد. این سریال از همان روز اول تاثیر بسیار زیادی روی زندگی طرفداران بی‌شمار خود گذاشت، به‌طوری‌که پس از گذشت حدود ۱۶ سال از اتمام سریال، هنوز یکی از پربیینده‌ترین سریال‌ها در شبکه‌ی استریم نتفلیکس به‌شمار می‌رود.

اگر مانند من زمان زیادی را به تماشای این سریال نشسته‌اید بدون شک خیلی از نکات و جزییات کوچک آن را متوجه شده‌اید ولی شاید از یک سری حقایق جالب درباره‌ی آن اطلاع نداشته باشید. جزییات جالب این سریال به‌قدری زیاد است که بدون شک یک مقاله‌ برای بیان آن‌ها کافی نیست، جزییاتی مانند تخته وایت‌برد کوچک خانه‌ی چندلر و جویی که پیام‌های جالبی را به بیننده منتقل می‌کند و حقایق جالب دیگری که در ادامه‌ی مقاله به‌طور مفصل به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.







پخش قسمت ویژه سریال Friends تاخیر خورد

جای تعجب ندارد اگر بدانید شیوع ویروس کرونا گریبان قسمت ویژه سریال محبوب Friends (دوستان) را هم گرفت و باعث تاخیر در پخش آن از HBO Max شد.

همان‌طور که در جمله معروف تیتراژ سریال Friends گفته می‌شود که «من همیشه کنارت خواهم بود»، بازیگران این سریال هم با قسمت ویژه‌ای که برای پخش تایید شد، نزد شما خواهند آمد، اما نه در تاریخی که پیش‌تر اعلام شده بود. طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون و براساس اطلاعاتی که از یک منبع آگاه منتشر شده است، روند ساخت این قسمت ویژه هم درست مانند بسیاری از فیلم‌های دیگر تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است و کمپانی برادران وارنر نمی‌تواند مراحل ساخت آن را تا پیش از موعد مقرری که اعلام شده بود به‌پایان برساند.

برخلاف این‌که روند ساخت برخی فیلم‌ها در بحبوحه شیوع کرونا، به‌صورت دورکاری و با استفاده از تکنولوژی‌های خاصی مانند Zoom در حال انجام است، منابع آگاه اطلاع داده‌اند که این رویه برای ساخت قسمت ویژه سریال Friends (دوستان) برقرار نیست و ساخت آن باید به‌صورت حضوری و در استودیوی کمپانی Warner Bros واقع در شهر بربنک (Burbank) ایالت کالیفورنیا انجام بگیرد. اگرچه، تمام ۲۳۶ قسمت قبلی آن در زمان شروع به کار شبکه‌ HBO Max در اردیبهشت/خرداد ۱۳۹۹ (مِه ۲۰۲۰) در دسترس قرار می‌گیرند.